Kenapa Jutawan Gaharu

Ramai yang telah mengetahui betapa mahalnya harga gaharu. Sedikit yang nekad memulakan langkah menanam pokok karas. Bagaimana rupa dan bentuk pokok karas, kaedah penanaman dan pembajaan, spesis terbaik untuk ditanam dengan iklim panas lembab di Malaysia, teknik suntikan dan kebenaran kejayaan inokulan lalu akhirnya saiz pasaran gaharu itu sendiri yang membenak di fikiran. Sebolehnya persoalan itu cuba dirungkaikan disini. Pepatah melayu ada menyebut kalau tidak dipecahkan ruyung mana kan dapat sagunya. Saya yakin kalau tidak ditanam karas mana kan dapat gaharunya.Tak dapat tanam 1o ooo pokok karas, tanam 1ooo pokok pun Alhamdulillah, Saya percaya Something is better than nothing.




Sunday 14 August 2011

Gaharu Terhasil Setelah 4 bulan Inokulasi

Alhamdulillah... Syukur kepada Allah s.w.t. dengan rezeki yang dilimpahkan kepada hambaNya. Promosi Ramadhan semakin hampir berakhir. Unit tawaran semakin berkurang. Hanya timggal beberapa puluh liter sahaja lagi untuk ditawarkan kepada penggiat gaharu pada harga promosi Ramadhan iaitu RM150.00 sahaja berbanding harga sebelumnya RM200.00. 

Bagi menghormati dan menghargai penggiat gaharu yang datang dari jauh menggagahkan diri untuk datang ke Lanchang bagi mendapatkan sendiri Inokulan Gaharu Biotech. Juga puluhan liter yang telah dipos ke Utara Tanahair, Pantai Timur hinggalah ke Sabah dan Sarawak. Puasa bukanlah halangan kepada penggiat gaharu. Saya hanya menawarkan harga RM 150.00 seliter sehingga 31.08.2011 atau sehingga habis stok tawaran yang ada. Mengikut mana yang terdahulu. Stok tawaran hanya tinggal beberapa puluh liter sahaja lagi.

Saya merakamkan ucapan terima kasih saya kepada semua penggiat gaharu yang telah mendapatkan Inokulan Gaharu Biotech sepanjang bulan ramadhan ini dan berdoa semoga apa yang dihajatkan akan tercapai.


Inilah gaharu yang terhasil dengan menggunakan Inokulan Gaharu Biotech setelah 4 bulan inokulasi. Hasil seni takikan dari Tuan Harun dan 2 orang anak buahnya.

Nantikan saya kemaskinikan hasil gaharu menggunakan Inokulan Gaharu Biotech setelah 5 bulan inokulasi ke atas pokok karas lain pada posting akan datang .

Semoga ada manfaatnya.

No comments:

Post a Comment