Kenapa Jutawan Gaharu

Ramai yang telah mengetahui betapa mahalnya harga gaharu. Sedikit yang nekad memulakan langkah menanam pokok karas. Bagaimana rupa dan bentuk pokok karas, kaedah penanaman dan pembajaan, spesis terbaik untuk ditanam dengan iklim panas lembab di Malaysia, teknik suntikan dan kebenaran kejayaan inokulan lalu akhirnya saiz pasaran gaharu itu sendiri yang membenak di fikiran. Sebolehnya persoalan itu cuba dirungkaikan disini. Pepatah melayu ada menyebut kalau tidak dipecahkan ruyung mana kan dapat sagunya. Saya yakin kalau tidak ditanam karas mana kan dapat gaharunya.Tak dapat tanam 1o ooo pokok karas, tanam 1ooo pokok pun Alhamdulillah, Saya percaya Something is better than nothing.




Friday 8 April 2016

Mesyuarat Agung Permulaan bagi menubuhkan Koperasi Pengusaha Gaharu Pahang Berhad

Tanggal 07.04.16. 

Saya bersamaan dengan Jawatankuasa Penaja Koperasi Pengusaha Gaharu Pahang Berhad telah datang ke Pejabat Suruhajaya Koperasi Malaysia Wilayah Temerloh untuk mendapatkan nasihat lanjut berkenaan penubuhan Koperasi Pengusaha Gaharu Pahang Berhad. Maklumat yang diberikan sangat menggembirakan hati kami. 

Hasil dari pertemuan tersebut, kami mencadangkan tarikh bagi bagi Mesyuarat Agung Permulaan diadakan pada 16.04.16 hari Sabtu jam 11.00 pagi. Lokasi tepat bagi mesyuarat tersebut telah dimaklumkan kepada kesemua bakal anggota yang telah memberikan nama kepada saya. 

Seramai lebih 100 orang pengusaha gaharu dari seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak telah menyatakan minat dan kesungguhan untuk menjadi anggota koperasi ini. Namun atas sebab kekangan tertentu pihak kami hanya mengambil 25 orang sahaja yang memenuhi syarat untuk menjadi anggota Koperasi Pengusaha Gaharu Pahang Berhad. 

Sungguhpun begitu, tawaran bagi anak Pahang yang memenuhi syarat untuk bersama sama dengan Koperasi ini masih terus dibuka. Mohon pihak tuan terus call/SMS/whatsapp untuk mendapatkan tempat. Buat masa ini sehingga 16.04.16, hanya 5 tempat kosong sahaja yang ditawarkan. 

Semoga ada manfaatnya 

No comments:

Post a Comment